De gemeente Haarlemmermeer heeft voor de strategie, het concept en de uitwerking van zijn nieuwe arbeidsmarktcampagne gekozen voor ipc). De campagne gaat naar verwachting begin 2010 van start.

ipc) ontwikkelde voor Den Haag een cross-mediale campagne voor de arbeidsmarkt, bestaande uit een introductiecampagne en een wervingscampagne. Het thema is ‘wereldbaan in Den Haag’. Wereldbaan wordt telkens op een andere manier ingevuld, afhankelijk van de doelgroep waar we tegen praten. Centraal in de campagne staat een pijl. Met de pijl zeggen we als het ware: zoek je een baan? Hier moet je zijn! In Den Haag.

De wereld verandert, de arbeidsmarkt ook. Hoe ziet die er in 2038 uit? Over één ding zijn futurologen het eens: het werk zal flexibeler worden en werknemers zelfstandiger. Wanneer je werkt en waar je werkt maakt niet uit, als je maar werkt. Zes trends voor de arbeidsmarkt. lees verder

Woonstichting De Key brengt haar arbeidsmarktcommunicatie onder bij ipc). ipc) zal een campagne ontwikkelen die voortborduurt op de bestaande huisstijl die door designbureau Cascade is ontworpen. lees verder

De schaarste op de arbeidsmarkt zal de komende jaren toenemen omdat er structureel meer mensen afzwaaien dan bijkomen. Gevolg: het wordt moeilijker om mensen aan u te binden. Een goed werkgeversimago kan daarbij helpen. Net als een crisis. lees verder

De staatsloterij winnen is eenvoudiger dan goed personeel aantrekken. Althans, daar lijkt het door de huidige krappe arbeidsmarkt op. Het wordt nog lastiger: door een gunstig economisch klimaat groeien bedrijven en is er extra capaciteit nodig. Dat in combinatie met een toenemende vergrijzing van organisaties zorgt voor extra druk op de arbeidsmarkt. Uit de jaarlijkse Arbeidsmarktverkenning van lees verder

In de zoektocht naar nieuwe werknemers kan de videosollicitatie de werkgever uitkomst bieden. Volgens hoogleraar Personeelswetenschappen aan de Business Universiteit Nijenrode Rob Vinke, heeft solliciteren per video zelfs de toekomst. lees verder

Het werven van personeel via sociale netwerken staat momenteel volop in de belangstelling. De vraag is: zitten uw potentiële medewerkers erop te wachten? Of zien ze het als ongewenste intimiteit? Uit onderzoek in opdracht van P&Oactueel trok Maurice de Hond eerder dit jaar de conclusie dat recruitment via Hyves en LinkedIn niet gewenst is. De Intelligence Group trekt andere conclusies na eigen onderzoek. lees verder